onsdag 17 februari 2010

Grand Hotel Lund om ål

Fråga: Hej! Jag såg på WWF's hemsida att ni serverar ål. Jag undrar vad ni har för motivering till att servera denna akut hotade art, och hur mycket ni säljer.

Svar: Hej, vi tog ett beslut I början av december att INTE servera ål på Grand i någon form, ledsen att WWF hemsida inte är uppdaterad med detta,



Mats Petersson

köksmästare


Rättelse: Jag fick informationen från Naturvårdsverket (uppdaterad 2009) och inte WWF. Detta är alltså en miss av mig (Papa Bear). Hur som helst: Tack Grand Hotel Lund för att ni inte längre serverar ål!

4 kommentarer:

  1. Så intressant ni har valt att vinkla er blogg! Konsumentmakt och ifrågasättande verkar vara effektivaste/snabbaste vägen framåt.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!

    Ja, vi blev ganska förvånade över hur snabba och villiga de flesta är att besvara frågor.

    SvaraRadera
  3. Mycket intressant läsning i din blogg - det är givande att se vilka svar företag ger och veta att de blivit lite uppmärksammade på folks åsikter.
    Du frågade om var den ekologiska barnserien med kläder - Lasse Åberg Collection - kommer säljas och det enda ställe jag i nuläget känner till (kläderna är ju inte släppta för butik än) är Rebuz kidz - http://www.rebuzkidz.se/lasse-aberg-collection-hos-rebuz-kidz-n-175.aspx

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du gillar bloggen! Och tack för ditt svar angående kläderna.
    /Mama Bear

    SvaraRadera