måndag 10 maj 2010

Ekologiskt te i oekologisk förpackning

För det mesta köper vi te i lösvikt. Men ibland känner man sig lite bekväm, och vill ha påste. Clipper tycker jag har underbart te, och så är förpackningarna supersnygga. Men nu bestämde jag mig för att pröva ICAs I love eco-te med bärsmak. Teet var gott, MEN... varje påse är inslagen i papper. Så onödigt! Clippers tepåsar ligger i en och samma påse i kartongen, vilket innebär mycket mindre spill. Eftersom jag tyckte att det kändes dumt att en ekologisk vara ska förpackas så oekologiskt beslöt jag mig för att fråga ICA hur de har tänkt egentligen. Jag påpekade också att det är fullt möjligt att förpacka te på annat sätt, och hänvisade till just Clipper. Här följer svaret:

Hej!

Tack för att du har hört av dig till oss!

Vi har skickat dina synpunkter för kännedom till ansvariga produktutvecklare för te. Det är av största vikt att vi får veta vad våra kunder tycker om våra varor, då det hjälper oss att såväl utveckla som förbättra både våra produkter och vårt
arbete.

Du är alltid välkommen att höra av dig till oss. Vi hjälper gärna till!

Med vänlig hälsning
ICA Kundkontakt
Emma Svensson

Ja, då är det väl bara att hoppas att produktutvecklarna för te tar till sig mina synpunkter. Får väl tillsvidare nöja mig med att det åtminstone går att återvinna pappret från tepåsarna. Och nästa gång får det bli Clipper igen. Tyvärr finns det också en massa andra ekologiska produkter som är "överförpackade". Frukten t.ex. - varför ska de ekologiska bananerna alltid vara inslagna i plast? En till sak att undersöka...

/Mama Bear

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar